Coraz więcej osób staje się posiadaczami podpisów w formie elektronicznej. Dla kogo tak naprawdę przeznaczony jest e-podpis i do czego służy? Posiadacz elektronicznego podpisu kwalifikowanego może bez problemu załatwić sprawy zarówno urzędowe, jak i administracyjne oraz te związane z prowadzeniem własnej działalności.
Read More
Zastosowanie e-podpisu jest bardzo szerokie i można dzięki niemu poświadczyć swoją tożsamość w wielu usługach urzędowych i administracyjnych. Posiadanie certyfikatu kwalifikowanego z pewnością jest bardzo wygodne, ale jego nabycie wiąże się oczywiście z pewnymi kosztami. Elektroniczne podpisy zazwyczaj sprzedawane są w pakietach
Read More
Elektroniczne podpisy są równoważne pod względem skutków prawnych do podpisu odręcznego. Można zatem dzięki nim potwierdzić swoją tożsamość na wielu elektronicznych dokumentach. W dzisiejszym świecie bardzo ważne jest, aby posiadać jakąś formę uwierzytelnienia elektronicznego. Prócz e-podpisów kwalifikowanych korzystać można również z: e-dowodu
Read More
Elektroniczny podpis zyskuje coraz większą popularnością przede wszystkim ze względu na wygodę, jaką oferuje. Każdy przedsiębiorca bowiem marzy, aby załatwiać wszystkie sprawy urzędowe bez konieczności wyczekiwania w kolejce na swoją kolej. Posiadając e-podpis zaoszczędzisz czas, który w innym przypadku spędzałoby się w
Read More
Zarówno podpis elektroniczny, jak i profil zaufany są podpisami potwierdzającymi tożsamość, dlatego tak ważne jest aby każdy używał tylko swojego e-podpisu. Nie ma bowiem możliwości, aby kilka osób używało tego samego podpisu. Do głównych zalet posiadania podpisów elektronicznych można zaliczyć możliwość załatwienia
Read More
Kwalifikowany podpis elektroniczny jest narzędziem, który można kupić u certyfikowanych dostawców, nadzorowanych przez Ministerstwo Cyfryzacji. Wysokość opłaty ustalana jest przez podmioty oferujące podpis elektroniczny – cena zależy od długości ważności certyfikatu (rok lub dwa lata) oraz rodzaju urządzenia do składania podpisu elektronicznego.
Read More
Za pośrednictwem profilu zaufanego można załatwić m.in.: sprawy związane z rejestracją firmy, sprawy związane ze zmianą danych firmy, sprawy w ZUS, np. podpisać wniosek o otrzymanie zaświadczenia o niezaleganiu w opłacaniu składek, zgłosić i wyrejestrować ubezpieczonych, udzielić pełnomocnictwo w zakresie relacji z
Read More
Od pewnego czasu nie ma już w Polsce obowiązku podpisywania dokumentów ręcznie, gdyż wprowadzone zostały podpisy online. Warto zapoznać się z ich definicją oraz poznać rodzaje. Tym sposobem rozróżniamy: – Podpis elektroniczny charakteryzuje się tym, iż służy do potwierdzania tożsamości osoby sporządzającej
Read More
Podpis elektroniczny w kontaktach z administracją i urzędami: składanie e-deklaracji podatkowych do Urzędu Skarbowego lub udostępniania dokumentów za pomocą JPK; kontakty z ZUS-em drogą elektroniczną; podpisywanie JPK; komunikacja w obrębie platformy ePUAP; urząd celny – składanie deklaracji i dokumentów do Urzędu Celnego.
Read More
Czasami zdarzają się sytuacje losowe, w których jeden pracownik odpowiedzialny za podpisanie dokumentów zachoruje i nie jest w stanie pojawić się w firmie w celu wypełnienia swoich zadań. Obecnie większość formularzy podpisujemy elektronicznie z wykorzystaniem e-podpisu. Czy wobec tego jest możliwość, aby
Read More