Zastosowanie e-podpisu jest bardzo szerokie i można dzięki niemu poświadczyć swoją tożsamość w wielu usługach urzędowych i administracyjnych.

Posiadanie certyfikatu kwalifikowanego z pewnością jest bardzo wygodne, ale jego nabycie wiąże się oczywiście z pewnymi kosztami.

Elektroniczne podpisy zazwyczaj sprzedawane są w pakietach lub/i zestawach, a różnią się od siebie przede wszystkim okresem ważności.

E-podpisy zazwyczaj sprzedawane są w zestawie na okres roku, dwóch lub trzech lat.
Czym dłuższy termin, tym cena wyższa, aczkolwiek opcja na 3 lata jest zazwyczaj najbardziej opłacalna.

Niektóre firmy zajmujące się sprzedażą certyfikatów kwalifikowanych mają w swoich usługach możliwość zdalnego nabycia e-podpisu, co daje niezwykłą wygodę i skrócony czas całej procedury. Oczywiście zdalne załatwienie sprawy również ma wpływ na cenę za usługę i zazwyczaj jest ona wtedy nieco wyższa.

Cena jednak nie zawsze gra najistotniejszą rolę w decyzji o nabyciu e-podpisu. Szeroki wachlarz zastosowań i możliwości załatwienia spraw bez wychodzenia z domu, a co za tym idzie nie tracenia czasu i pieniędzy na dojazdy do urzędów, zdecydowanie przemawia za zakupem e-podpisu.

Zostaw Komentarz