E-podpis dla księgowej Księgowość to istotny element funkcjonowania każdej firmy. Wraz z postępem technologicznym, pojawiły się nowe narzędzia ułatwiające pracę księgowych. Jednym z nich jest e-podpis, który znacząco usprawnia procesy dokumentacyjne i zwiększa bezpieczeństwo danych. W tym artykule omówimy korzyści wynikające z
Read More
W dobie cyfryzacji, wiele firm informatycznych przechodzi na model pracy zdalnej, co wymaga od pracowników i przedsiębiorców korzystania z narzędzi elektronicznych. W tym kontekście, coraz ważniejszym narzędziem staje się podpis elektroniczny z certyfikatem, który umożliwia szybkie i bezpieczne podpisywanie dokumentów online. W
Read More
Definicja certyfikatu kwalifikowanego Certyfikat kwalifikowany to elektroniczny dokument zawierający elektroniczny podpis kwalifikowany, który pozwala na potwierdzenie tożsamości osoby, która go wystawiła. Jest to jeden z najbezpieczniejszych sposobów na podpisanie dokumentów elektronicznych, ponieważ wymaga on spełnienia wysokich standardów bezpieczeństwa. Certyfikat kwalifikowany może być
Read More
Podpis kwalifikowany, a wniosek o zakup sprzętu komputerowego Składanie wniosków o dofinansowania takie, jak np. o zakup sprzętu komputerowego dla samorządów, często wymaga posiadania podpisu kwalifikowanego, który pozwala na dokonanie bezpiecznej i w pełni legalnej transakcji. Aby złożyć wniosek o zakup sprzętu
Read More
Dofinansowanie dla energochłonnych Od 9 lutego br. firmy mogą starać się o dofinansowanie kosztów energii, jeśli spełnią określone kryteria. Nabór wniosków potrwa 14 dni od dnia ogłoszenia. Wsparcie skierowane jest do przedsiębiorstw, które są w dużej mierze energochłonne i działają w branżach
Read More
Coraz częściej możemy spotkać się z zastosowaniem nowoczesnych rozwiązań w wielu branżach w Polsce. Wynika to z postępującej cyfryzacji naszego kraju – chcemy, aby przekazywanie informacji było szybsze, a archiwizacja dokumentów bezpieczniejsza i prostsza. Jedną z takich branż, w której już od
Read More
Podpis elektroniczny to sposób potwierdzenia autentyczności i integralności dokumentu elektronicznego. Podobnie jak w przypadku podpisu papierowego, podpis elektroniczny służy do potwierdzenia tożsamości osoby go składającej oraz dokonania zmian w dokumencie. Podpis elektroniczny jest bezpiecznym sposobem potwierdzenia zawartości dokumentu elektronicznego, ponieważ umożliwia identyfikację
Read More
E-podpis a przepisy prawa Przepisy prawa, które aktualnie obowiązują w Polsce, nałożyły na wszystkie biura rachunkowe obowiązek przekazywania zeznań podatkowych do Urzędów Skarbowych wyłącznie w formie elektronicznej. Według planu, obowiązek ten w niedalekiej przyszłości zostanie nałożony na wszystkie osoby prowadzące w Polsce
Read More
W wielu przypadkach przy podejmowaniu decyzji o podpisie elektronicznym istotna okazuje się jego moc prawna. Przykładem tego może być złożenie podpisu na umowach zlecenia czy o dzieło wraz z przeniesieniem praw autorskich majątkowych lub udzielenie licencji. → Co gwarantuje podpis elektroniczny? →
Read More
Kwalifikowany Podpis Elektroniczny pozwala na składanie podpisu mającego pełną moc prawną na dokumentach w wersji cyfrowej. produkt ten można zakupić u kilku certyfikowanych dostawców usług zaufania wpisanych do spisu NCC. Zakup, potwierdzenie, wydanie i aktywacja certyfikatu w zależności od wybranej usługi trwa
Read More