Podpis elektroniczny – za i przeciw
Elektroniczny podpis zyskuje coraz większą popularnością przede wszystkim ze względu na wygodę, jaką oferuje. Każdy przedsiębiorca bowiem marzy, aby załatwiać wszystkie sprawy urzędowe bez konieczności wyczekiwania w kolejce na swoją kolej. Posiadając e-podpis zaoszczędzisz czas, który w innym przypadku spędzałoby się w kolejkach w urzędzie. Osoby, które mają mniejszy kontakt z urzędami np. prowadzą mniejsze firmy i nie mają powodów dla których musieliby wybrać bezpieczny podpis elektroniczny. Do złożenia dokumentów mogą posłużyć się bezpłatnym e-podpisem.
Warto jednak zdecydować się na założenie chociażby bezpłatnego e-podpisu, który umożliwiłby załatwienie spraw w zaciszu domowym i wysłanie wszystkich wniosków drogą elektroniczną.
Podpis elektroniczny wykorzystywany jest w szczególności do:
- składania e-deklaracji ZUS,
- składania e-deklaracji podatkowych,
- podpisania umów,
- podpisania faktur elektronicznych,
- składania ofert na przetargach,
- składania dokumentów do urzędów.