Deklaracje dotyczące podatku dochodowego lub od towarów i usług najczęściej składane są elektronicznie. Ministerstwo Finansów stworzyło dla przedsiębiorców uproszczoną formę, dzięki której zarówno nadawca dokumentu jak i odbiorca zyskać mają dużo czas oraz mieć pełny dostęp do sprawnej komunikacji. Obowiązek opatrywania deklaracji
Read More

Podpis elektroniczny z każdym dniem staje się coraz bardziej popularny. Powodem tego z pewnością jest to, że dane w postaci elektronicznej, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym są równoważne pod względem skutków prawnych dokumentom podpisanym własnoręcznie. E-podpis może być stosowany w różnych obszarach: –
Read More

Korzystanie z e-podpisu z każdym dniem staje się coraz bardziej popularne. Możliwość przyspieszenia czasu realizacji wielu spraw zachęca przedsiębiorców oraz osoby fizyczne. Jak w praktyce wygląda działanie podpisu elektronicznego? Klient po podpisaniu umowy oraz uzyskaniu certyfikatu ma obowiązek odebrania e-podpisu w celu
Read More

Podmiot wystawiający certyfikaty cyfrowe, potwierdzające własność klucza publicznego poprzez wskazanie podmiotu certyfikatu. Zadaniem Urzędów Certyfikacji (ang. Certificate Authority, CA) jest sprawdzenie tożsamości instytucji, która wnioskuje o wydanie certyfikatu. Urzędy certyfikacji są charakterystyczne dla wielu systemów infrastruktury klucza publicznego. Wydanie certyfikatu Wydany certyfikat
Read More

Podpis elektroniczny stanowi pewien zbiór danych potwierdzających tożsamość konkretnego użytkownika. Umożliwia m.in.: – wymianę i podpisywanie dokumentów – zawieranie umów przez Internet – podpisywanie ofert na aukcjach – znakowanie dokumentów elektronicznych przesyłanych do urzędów, banków, instytucji, klientów i kontrahentów Obecnie funkcjonują dwa
Read More

Coraz więcej osób poznaje korzyści z posługiwania się podpisem elektronicznym. Możliwość sprawniejszej komunikacji z urzędami, sądami oraz w relacjach biznesowych sprawia, że e-podpis z każdym dniem rośnie na popularności. Podpis elektroniczny weryfikowany jest za pomocą certyfikatu kwalifikowanego. Zostaje złożony za pomocą bezpiecznego
Read More

Zarówno podpis własnoręczny i podpis elektroniczny to równorzędne narzędzia prawne wywołujące skutki dla czynności prawnych. Stanowią również podstawę weryfikacji tożsamości, ale różnią się od siebie w kilku kwestiach. Bezpieczny podpis elektroniczny: – przyporządkowany jest wyłącznie do osoby składającej podpis, – umożliwia sporządzanie
Read More

Od 1 października 2018 roku sprawozdania finansowe sporządzić można wyłącznie elektronicznie oraz w strukturze logicznej określonej przez Ministra Finansów. Dokumenty powinny być także opatrzone podpisem kwalifikowanym lub profilem zaufanym ePUAP. Obie te formy potwierdzania tożsamości przewidziane są także podczas wysyłania deklaracji i
Read More