Czy wszystkie firmy zobowiązane są posiadać e-podpis?

Firmy, które zatrudniają powyżej 5 osób obligatoryjnie składać muszą zeznania podatkowe do urzędów skarbowych jedynie w formie elektronicznej. Zmiany w prawie przede wszystkim na celu mają ułatwić pracę urzędnikom skarbowym, którzy nie będą musieli przenosić dane z papierowych dokumentów do systemów komputerowych. Do wysyłki dokumentów elektronicznych, zeznań podatkowych i deklaracji rachunkowych niezbędny jest bezpieczny podpis elektroniczny. W przypadku firm zakup takiego podpisu był niezbędny.
Małym firmom zatrudniającym maksymalnie do pięciu osób pozostawiono możliwość składania tradycyjnych papierowych deklaracji. Lepszym wyborem jest jednak forma elektroniczna, z uwagi na jej większe bezpieczeństwo oraz dużo łatwiejszy odczyt.
Płatnikom podatku dochodowego również dano możliwość podpisania elektronicznej deklaracji bez użycia certyfikatu kwalifikowanego. W takiej sytuacji wystarczy jedynie zestaw danych autoryzacyjnych czyli numer NIP lub PESEL, imię i nazwisko, data urodzenia oraz kwota przychodu wskazana w zeznaniu.

Zostaw Komentarz