Odnowienie podpisu elektronicznego
Kupując certyfikowany podpis elektroniczny możemy z niego korzystać przez pewien okres czasu zazwyczaj jest to rok lub dwa lata. Po upływie tego okresu, chcąc kontynuować posługiwanie się danym podpisem konieczne jest jego odnowienie. Odnowienie podpisu elektronicznego przedłuża okres jego ważności o rok lub dwa lata.
Odnowienie należy rozpocząć co najmniej 14 dni przed upływem terminu ważności, co pozwoli uniknąć dodatkowych kosztów związanych z wydawaniem nowego certyfikatu kwalifikowanego. Okres ważności może rozpocząć się do 60 od chwili jego wydania.
Zakup odnowienia podpisu elektronicznego składa się z następujących elementów:
– wyboru w sklepie odnowienia,
– złożenia zamówienia,
– zalogowania się na koncie w sklepie,
– uzupełnienia informacji adresowych,
– wyboru formy płatności,
– po zaksięgowaniu wpłaty na koncie wysłany został kod odnowienia certyfikatu.
Procedura odnawiania certyfikatu obejmuje:
– zakup odnowienia certyfikatu kwalifikowanego,
– aktywacji odnowienia certyfikatu kwalifikowanego,
– pobranie certyfikatu na kartę kryptograficzną.