Jak zamówić bezpieczny podpis elektroniczny?
Obecnie coraz więcej spraw staramy się załatwić z pośrednictwem Internetu, bez wychodzenia z domu. Przydatnym narzędziem umożliwiającym bezpieczne dopełnienie formalności przez Internet jest bezpieczny podpis elektroniczny. Warto podkreślić, że posiada on taką samą moc prawną jak podpis złożony własnoręcznie.
Jak zamówić bezpieczny podpis elektroniczny? Najlepiej podjąć współpracę z certyfikowanymi dostawcami, nadzorowanymi przez Ministerstwo Cyfryzacji.
Czy cena jest wysoka?
Cena za kwalifikowany podpis elektroniczny uzależniona jest od:
długości ważności certyfikatu (rok, dwa lub trzy lata)
rodzaju urządzenia do składania podpisu elektronicznego (czytnik kart USB, token USB lub PCMCIA)
Za pomocą własnego kwalifikowanego podpisu elektronicznego można:
podpisać faktury elektronicznie
zawierać umowy handlowe przez Internet
założyć własną firmę
podpisywać różnego rodzaju pisma procesowe, sądowe oraz urzędowe
składać deklaracje podatkowe online
Przy aktywacji oraz uruchomieniu kwalifikowanego podpisu elektronicznego warto skorzystać z pomocy specjalistów, którzy wytłumaczą jak bezpiecznie posługiwać się e-podpisem.