Jak uzyskać e-podpis?
Obecnie trzy podmioty świadczą usługi certyfikacyjne:
- Krajowa Izba Rozliczeniowa S.A.
- Polskie Centrum Certyfikacji Elektronicznej Sigillum
- Powszechne Centrum Certyfikacji CERTUM
Warunkiem niezbędnym jest zapoznanie się z regulaminem określającym warunki korzystania z certyfikatu, zakres i ograniczenia jego stosowania oraz odpowiedzialność stron. Możliwe jest wysłanie danych do umowy drogą elektroniczną lub pocztową. Podpisanie umowy wraz z załącznikami następuje zwykle w siedzibie podmiotu świadczącego usługi certyfikacyjne. Przy zakupie większej ilości certyfikatów możliwe jest podpisanie umowy w siedzibie Klienta. Czynności niezbędne do uzyskania certyfikatu:
- Zapoznanie się z regulaminem świadczenia usług certyfikowanych.
- Podpisanie umowy na świadczenie usług certyfikowanych.
- Wypełnienie wykazu subskrybentów.
- Odebranie certyfikatu.
- Dokonanie płatności z tytułu świadczonych usług.
Dla potwierdzenia tożsamości osoby fizycznej konieczny jest dokument tożsamości ze zdjęciem. W przypadku osób prawnych lub jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej konieczne jest potwierdzenie prawa do reprezentacji jednostki. Po sprawdzeniu formalnym zostaje przygotowany certyfikat, który należy odebrać osobiście.