Czy obcokrajowiec może posiadać Profil Zaufany?
Przedsiębiorcy spoza granic Polski na pewno zastanawiają się, czy mogą oni założyć Profil Zaufany? Odpowiedź na to pytanie jest twierdząca. Wymogiem założenia Profilu Zaufanego jest jednak posiadanie polskiego numeru PESEL (numer z polskiego systemu ewidencji ludności), który jest niezbędny do złożenia i potwierdzenia wniosku, lub posiadanie ważnego certyfikatu kwalifikowanego.
Cudzoziemcy, którzy mają status uchodźcy albo zezwolenie na pobyt stały mogą się zameldować i otrzymać numer PESEL. Jeśli nie mogą się zameldować, to powinni złożyć wniosek. W uzasadnieniu wniosku wpisuje się podstawę prawną albo np. obowiązek urzędowy, który wymaga posiadania PESEL.
PESEL uzyskasz:
- w urzędzie gminy właściwym dla Twojego miejsca zameldowania,
- w urzędzie gminy, na terenie którego znajduje się siedziba Twojego pracodawcy,
- w Urzędzie Dzielnicy Śródmieścia miasta stołecznego Warszawy.
Korzystniejszym rozwiązaniem dla obcokrajowców jest założenie kwalifikowanego podpisu elektronicznego. Weryfikacja tożsamości następuje za pomocą dowodu osobistego lub paszportu, więc nie jest wymagane pozyskanie numeru PESEL.

Witam. Ja chcę założyć profil zaufany. Jak mam to zrobić? Jestem ukrainką,jest jakaś instrukcja do tego? Była w placówce banku Millennium, niestety nie pomogli mi tam . Czy ktoś mi pomoże?
Witam, niebawem prześlemy ofertę naszego biura. Pozdrawiamy 🙂
Mam to samo, jak pani zalatwila sprawe ?
Profil zaufany wymaga posiadania numeru PESEL.
Procedura założenia wygląda w następujący sposób:
1. Założyć konto na portalu http://www.epuap.gov.pl.
2. Zalogować się do założonego przez siebie konta.
3. Wypełnić wniosku o założenie profilu zaufanego. (moje konto -> moje profile zaufane -> złóż wniosek o profil zaufany).
4. Przesłać wniosek.
5. Udać się do punktu potwierdzeń celem weryfikacji tożsamości wnioskodawcy.
Jeżeli nie będzie możliwości założenia profilu zaufanego e-PUAP to możemy zaproponować zakup podpisu kwalifikowanego. Posiada on o wiele większe zastosowanie oraz pozwala załatwić więcej spraw przez Internet.
Telefon kontaktowy: 22 378 10 64
E-mail:: podpis.elektroniczny@morgansuisse.com
Witam, mam pytanie czy faktycznie jest potrzebny PESEL czy mozna zaznaczyć ”bez PESEL” i potem nr paszportu tylko?
Zapraszamy do kontaktu z naszym działem merytorycznym. Udzielimy odpowiedzi na wszelkie pytania 🙂
tel.: 22 378 10 64
e-mail: podpis.elektroniczny@morgansuisse.com
musi być PESEL, nie jest nam potrzebny numer dokumentu