E-podpis to narzędzie, które pozwala zidentyfikować tożsamość osób oraz podmiotów załatwiających sprawy drogą elektroniczną.

Bezpieczny podpis elektroniczny charakteryzuje się tym, że:
– przyporządkowany jest do jednej osoby,
– sporządzony jest na podstawie bezpiecznych urządzeń, podlegających wyłącznie osobie składającej podpis,
– pozwala na szybką weryfikację zmian wprowadzanych w dokumentacji.

Czym różni się zwykły e-podpis od kwalifikowanego podpisu elektronicznego?

Zwykły e-podpis nie posiada certyfikatu kwalifikowanego i najczęściej stosowany jest przy wymianie e-maili.

Bezpieczny podpis elektroniczny potwierdzony jest certyfikatem kwalifikowanym. To znacznie bezpieczniejsza forma e-podpisu wykorzystywana w relacjach biznesowych oraz urzędowych.

Warto podkreślić, że dokumenty także deklaracje i faktury, opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym posiadają taką samą moc jak dokumenty podpisane własnoręcznie.

Zostaw Komentarz