E-podpis jako podstawowe narzędzie dla księgowego

E-podpis a przepisy prawa

Przepisy prawa, które aktualnie obowiązują w Polsce, nałożyły na wszystkie biura rachunkowe obowiązek przekazywania zeznań podatkowych do Urzędów Skarbowych wyłącznie w formie elektronicznej. Według planu, obowiązek ten w niedalekiej przyszłości zostanie nałożony na wszystkie osoby prowadzące w Polsce działalność gospodarczą.

» Co gwarantuje podpis elektroniczny?
» Umowa najmu z e-podpisem
» Krajowy System e-Faktur

E-podpis – jaki ma cel?

Zgodnie z założeniami tych przepisów, zmiany te mają na celu przyspieszenie pracy urzędów, gdyż cyfryzacja w ostatnich latach swoim zasięgiem objęła również jednostki budżetowe. Podpis elektroniczny jest również znacznym ułatwieniem dla biur rachunkowych, które korzystają z dedykowanych programów komputerowych umożliwiających generowanie dokumentów zarówno na potrzeby US, jak i ZUS.

E-podpis – korzyści z posiadania

Posiadanie kwalifikowanego podpisu elektronicznego wiąże się z licznymi korzyściami, które w krótkim czasie odczuje każdy księgowy, który zdecyduje się na jego wyrobienie. Mowa tutaj o korzyściach takich, jak:
– możliwość podpisywania oraz przesyłania dokumentów w imieniu klienta (niezbędne do tego jest posiadanie pełnomocnictwa),
– możliwość stosowania go zarówno w systemach księgowych, jak i w ERP,
– zdecydowanie mniejsza ilość błędów podczas wprowadzania danych księgowych,
– brak obowiązku drukowania i magazynowania dokumentów w formie papierowej, a więc oszczędność miejsca,
– sprawny obieg dokumentów księgowych, gdyż cyfrowy obieg dokumentów przebiega znacznie sprawniej.


W razie zainteresowania naszą ofertą, bądź pytaniami w zakresie podpisu kwalifikowanego – zachęcamy do kontaktu!.

Zostaw Komentarz