Korzystanie z e-podpisu z każdym dniem staje się coraz bardziej popularne. Możliwość przyspieszenia czasu realizacji wielu spraw zachęca przedsiębiorców oraz osoby fizyczne.

Jak w praktyce wygląda działanie podpisu elektronicznego?
Klient po podpisaniu umowy oraz uzyskaniu certyfikatu ma obowiązek odebrania e-podpisu w celu potwierdzenia prawidłowości danych. Nabywca otrzymuje narzędzia, które umożliwiają składanie podpisu elektronicznego.
– karta kryptograficzna z czytnikiem lub tokenem
– oprogramowanie, które umożliwia nawiązanie współpracy karty z komputerem poprzez czytnik lub token

Podpis zostaje użyty poprzez wydanie komputerowi polecenia złożenia podpisu elektronicznego. W praktyce związane jest to z tzw. obliczeniem skrótu podpisywanego dokumentu ściśle określonego dla konkretnego rodzaju dokumentu.

Kolejnym krokiem jest użycie oprogramowania dokonujące zaszyfrowania prywatnym kluczem podpisu.

Po dopełnieniu tych kroków dokument może zostać wysłany do adresata.

Zostaw Komentarz