Podpis elektroniczny zyskał dużą popularność, ze względu na zalety związane z jego posiadaniem. Zastosowanie e-podpisu dostrzec można zarówno w placówkach administracji jak i także do zawierania różnego rodzaju umów i przy obrocie dokumentami księgowymi.
Do zalet podpisu elektronicznego zaliczyć można oszczędność czasu oraz pieniędzy, wygodny sposób używania, możliwość podpisywania dokumentów elektronicznych, szybkość działania, większa trudność w przypadku podrobienia, a także łatwiejsza weryfikacja wprowadzanych zmian.
Bezpieczny podpis stanowi alternatywę dla odręcznego i w założeniu ma ułatwić obrót handlowy oraz cywilnoprawny. Niestety, podpis elektroniczny posiada także swoje wady. Największymi minusami jest:

  • konieczność stosowania odpowiedniego sprzętu oraz infrastruktury informatycznej
  • koszty związane z ilością podpisów elektronicznych, jeżeli np. większa liczba osób zobowiązana jest do posiadania takiej formy potwierdzenia tożsamości
  • brak bezpośredniego powiązania pomiędzy podpisem, a cechami osobowymi osoby podpisującej dokument

Zostaw Komentarz