*Przeczytaj również: e-podpisy na smartfonie* Nowe regulacje oraz rosnące zaangażowanie w cyfryzacja społeczeństwa powoduje, że z roku na rok podpisy elektroniczne zyskują na wartości. Od 2021 kolejne sektory gospodarki i branże będą musiały zainwestować w e-podpisy. Rozporządzenia wprowadziły obowiązek posiadania e-podpisu dla
Czytaj więcej

Nabycie podpisu elektronicznego to złożona procedura, która nie polega tylko i wyłącznie na kupnie zestawu, ale również na weryfikacji tożsamości, potwierdzeniu danych i aktywacji e-podpisu. Jednym ze sposobów na potwierdzenie tożsamości dla e-podpisu jest wizyta w Punkcie. Punkt potwierdzenia tożsamości obsługuje klientów,
Czytaj więcej

W obecnej sytuacji wielu przedsiębiorców zastanawia się jakie kroki podjąć, aby podnieść efektywność prowadzonej firmy. Warto zaznaczyć, że ogromne możliwości niesie ze sobą postęp cyfryzacji oraz mobilność. Jednym ze sposobów podniesienia efektywności firmy jest podpis elektroniczny, który pozwala na dopełnienie formalności bez
Czytaj więcej

Rozwój cyfryzacji można zaobserwować we wszystkich dziedzinach gospodarki, wraz z nim większość przedsiębiorców zdecydowała się już na zakup kwalifikowanych podpisów elektronicznych. Pozwalają one na  podpisywanie elektronicznych dokumentów, nie tylko urzędowych, ale także faktur, umów, zleceń, ofert czy innych biznesowych dokumentów. Obecnie do
Czytaj więcej

W związku z rozwojem cyfryzacji i popularnością pracy zdalnej, bardzo często nasi Klienci proszą o wyjaśnienie zagadnień i omówienie procesu związanego z e-podpisami. Oto kilka pojęć z  wyjaśnieniem, które często pojawiają się w pytaniach naszych Klientów. 1. Karta kryptograficzna – stanowi oprócz
Czytaj więcej

Pieczęć elektroniczna działa podobnie, jak podpis elektroniczny. Stawia ją system informatyczny w wyniku zdefiniowanego zdarzenia, dając element niezaprzeczalności w świetle przepisów prawa. Pieczęć zawiera dane firmy, co pozwala na ukrycie personalnych danych pracownika czy właściciela firmy. Wyróżnia się 3 rodzaje e-pieczęci: pieczęć
Czytaj więcej

Każdy odebrany dokument elektroniczny, który posiada cyfrowy podpis warto sprawdzić. Weryfikacja e-dokumentów to ochrona przed cyberoszustami, którzy w łatwy sposób mogą ukraść pieniądze i tożsamość osób w sieci. Podczas weryfikacji, warto zwrócić uwagę na informacje: kto podpisał dokument elektroniczny, czy podpis jest
Czytaj więcej

Wszystkie firmowe dokumenty, zarówno biznesowe, jak i urzędowe przesyłane drogą elektroniczną powinny być podpisane za pomocą weryfikowanego certyfikatu. Tylko takie pliki, dają odbiorcy pewność o ich poprawności i autentyczności. Integralność dokumenty elektronicznego to określenie, czy zachowana została niezmieniona forma dokumentu po jego
Czytaj więcej

O podpisach elektronicznych, ich zaletach i wykorzystaniu pisaliśmy już wiele razy. Nikt chyba już nie twierdzi, że e-podpisy są zbędne, gdyż w obecnej sytuacji gospodarczej pozwalają one na załatwianie firmowych spraw głównie urzędowych z domu, bez konieczności osobistych wizyt w placówkach. Certyfikatem
Czytaj więcej